Saturday, September 25, 2010

Langkah

Kau yang dah dulu pergi , muncul kembali...
Aku terpana..terkesima..

Kau yang dulu pernah menyentuh hati,
terputus di suatu tali..
tali yang kita janjikan tuk bina mahligai bahagia..
tp harapan punah segalanya.

aku mengerti saat itu, mungkin bukan sudah jodoh kita.
tp kini, kau hadir.
kau tak pernah cuba berhenti, langkah tuk mencari cinta
yang kau tahu untuk diri kau...
yang kan cari sampai ke hujung dunia...


takkah kau tahu, aku sedih.
sedih melihat kita yang tidak jadi
sedih mengenangkan memori...... yang aku pikir,
dah aku lupakan..

tatkala mendengar suara kau,
aku semakin hilang arah.
hilang ke dalam memori2 kita.

syahdu hati dan emosi.
kaki dah penat berlari,
kau tetap mengejari.

Tuhan,
kenapa mesti kau temukan aku dan dia kembali?
tak sanggup nak menempuhi ..


Aku yakin kau punya makna tersendiri..
disebalik kejadian.

No comments: